Wednesday, February 17, 2010

Selamat Bertunang

What are u all doing this week sempena cuti tahun baru cina ni??aku biasa la pantang cuti mest menapak kat kg la...and kali ni cuti ku agak penat skit la...coz uruskan persiapan pertunangan...siapa tunang ni???not my sister but my cousin...dok sebelah umah je...but majlis buat rumah aku atas sebab2 yang logik dan tak dpt dielakkan.

Kitorg smpi kg ari jumaat..so hari travel tu biasala ari rest sedunia la...hehehe...
Sabtu lak balik umah husband n p visit anak sedara my husbandku kat pasir mas (baru mencecah 2 bulan...n his sister sebaya ngan irsyad but now irsyad lum dpt adik lagi...tanda2 nk dapt adik lum ader lagi...sabar ek irsyad...ibu tau irsyad memang suka ngan baby...i can see that!!!)

Petang pas blik dr pasir mas terus balik umah aku lak (1/2 jam je)...coz esok bz lak ngan majlis tunang
Ahad...pagi2 lagi dh bz prepare breakfast untuk tetamu ( our guest stay at my brother's house...kira as home stay)...pas settle ngan breakfast diorg bz lak ngan barang2 tunang...aku gak yang kena prepare (hias la...huhuhu) . smpikan my son (irsyad) pun aku tak terlayan...mujur ramai cousin kat umah yang boleh layan dier...siap barang2 tunang tghari gak la...kira proud gak la coz ramai gak yang puji cantik...my ayah aku siap gtau yang pihak lelaki simple je...kira kreative gak la aku ni...hehehe.....n kali ni kira havoc gak la tunang coz barang2 nyer cam hantaran nk kahwin je...wedding nant tak tau nk wat hantaran ape lagi....
Rombongan meminang sampai around 2.30pm...boleh tahan gak la..almost 30 orang gak la...nikah nant tak tau la brape ramai lagi...hehehe...settle semua dlm kul 4pm...

Malam lak mak n ayah buat solat hajat n baca selawat (Sempena Maulidur Rasul)...jemput beberapa orang kariah masjid...

Bakal mak mertua my cousin...n beside her mother

Posing skit after sarung cincin

Disamping barang hantaran tunang...yang putih sebelah lelaki n yang brown sebelah pompuan


No comments: