Tuesday, June 22, 2010

Genap 3 Tahun

Alhamdulillah bersyukur yang tak terhingga pada-MU Ya Allah di atas limpahan rezeki untuk diriku...bulan ni (Insya Allah 25/6/2010) akan genap 3 tahun diriku bergelar warga JPS...singkap balik masa awal2 posting....tarikh posting sepatutnya 4/6/2007 but terpaksa tangguh 1 week coz that date adalah tarikh bertandang ke rumah husbandku...so aku lapor diriku on 11/6/2007...tak sempat ber LDK ngan kawn2...malu gak time lapor diri coz inai masih merah dijari...jd bahn usikan oleh teman2 (kebetulan yg dpt sama JKR jihan, sarah, yati, my junior yana, lili, n my klik skrg zaki)

Setelah 2 minggu berkampung di JKR...so dpt surat posting..huhuhu sedey tgk surat posting coz nape plak aku di 'posting' kn bukan di JKR but di JPS..dh la berdua jngan sorg lagi QS...but terpaksa terima ngan sebaik mungkin...ader hikmah di sebalik semua ketentuan-NYA...baru je JPS kena kursus lak..balik2 KL my klik (yana) dh pindah kuar ke JKR Selangor..lagi sedey diriku dok sorang2 kat JPS...dh la staf J41 kat BUBK JPS tak cukup....masa mula2 masuk dulu just 3 org je J41...jenuh gak bz nyer...tmbh2 ngan nego n so on...so far Alhamdulillah my immediate bos (pn rohimah) baik orgnyer....wpun desas desus yg kurang ok aku dgr tentang dier but aku raser dier ok je..cuma maybe yg buat org tak brape ngam ngan dier coz dier jenis yg rajin, takde suka keluar tak tentu pasl...but aku contohi dier....

Alhamdulillah tahun 2008 (16 April 2008) aku dh surat tawaran jwatn tetap (dulu 2007 kontrak lagi)..but posting tmpat yg sama gak...tahun ni gak aku dpt buah hati (puteraku irsyad nazmi)....

2009...aku dh dpt surat confirm as government servant...Alhamdulillah kira cepat la (1 year je)...

2010...genap 3 tahun perkhidmatanku as kakitangan gomen n genap gak 3 tahun usia perkahwinanku....n tahun ni gak aku dikejutkan ngan berita yang memng menggembirakan as kakitangan kerajaan...aku terpilih sebagai salah seorang penerima APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang)..terima kasih pada panel penilai yang telah memilih diriku n penerima2 yg lain (tahniah buat my bos J52 n anak buahnyer Khairul J29)....

Special thanks tu pada my bos besar (PUB), immediate bos (Pn rohimah), my klik n all BUBPK staf yang banyak membantu dlm kerjayaku...
tq to my husband yg tak jemu2 menghantar wifenyer p keja ari2..n tahun ni dh kena bawk keta sndr...husband kena dok 2 site...so tak sempat nk hntr diriku...huhuhu
tq gak to my family esp mak n ayah yang banyak memberi dorongan n berjaya mendidik anakmu menjadi insan seperti skrg...
tq to all my fren yg banyak bagi sokongan n dorongan
Syukur tak terhingga kepada Maha Pencipta di atas ketentuan-NYA...moga di atas rezeki ini akan menjadi inspirasi untuk aku lebih berjaya as employee, as wife, as mother, as daughter, as fren, dll...Amiiinn

Dulu aku ader terpikir gak nk mintak tukar balik JKR..but bila pkir2 balik biar lah dulu...rupanyer dh tertulis untukku...n betul ader my fren gtau ader hikmah disebalik ketentuan-NYa...
 

Ini la penerima APC nyer..suruh senyap dier wat muka camtu plak...hehehe

2 lagi penerima APC from my bhagian

2 comments:

sinomosa said...

Tahniah Syima utk APC..
Awat le muka si irsyad lagu tuh ekeke..buat muka tul..

Nur Hasyimah Mahasan said...

tu la pasl..ibu dier suruh senyum wat muka cmtu lak...