Tuesday, March 16, 2010

Train & Sogo

Mnggu ni dh plan awal2 nk p Johor (Yong Peng)..majlis kenduri anak buah kat opis...so ari ahad dh full activities...but how about ari sabtu...biasanyer if ari sabtu kitorg lepak2 je kat umah...n ari untuk ngemas umah la..lagipun my hubby keja every saturday...so memng aku ni jenis yang mals nk p jalan2 if my hubby tak ikut samer...tambah2 ngan irsyad ni...

But this week aku kuatkn semangt nk kuar ngan irsyad n my sister...coz nk cari present wedding esok..hadiah lum cari lagi la...so dh bincang n mintk izin ngan my hubby...dier gtau if aku larat nk bawak irsyad dier ok je...so aku pkir irsyad dh besar...n senang untuk handle...so around 11am aku kuar la bertiga...nk p sogo...so naik train je la ke stesen bandaraya (sogo)..train pun kat umah je..n ni gak la 1st time my son (irsyad) ni naik train sepanjang umurnyer...mulanyer dier cam cuak je tgk train lalu..n nmpk muka quite nervous gak...hehehe...

Masa dlm train..mula2 tu dier diam je..maklum la raser janggal kan..but pastu mula la nk main2....mula toleh saner sini...n nk tegur semua org yang disekelilingnyer.....Sampai je kat stesen bandaraya...dier mula tak nk blah dari stesen coz still nk naik train lagi...huhuhu

Sepanjang dlm SOGO...mula2 tu ok je..rajin je jalan...n around 12.30 dier mula meragam..coz rupanyer perut mintak diisi...hehehe...so p la makan kat food court sogo...n irsyad yang pilih tempat..kat area waterfall...cantik n nyaman..pandai anak ibu ni...dier bukan main seronok lagi...sambil makan nasi ayam + kuew teow sup (my sis nyer)...smbil main ngan ikan-ikan...n yang paling aku tak tahan nyer dier pun tak nk blah dr waterfall tu...
Pose istimewa from irsyad n senang khusyuk memerhatikan ikan-ikan



Keindahan air terjun buatan...but ikan adalah semulajadi...hehehe
Pas makan...jalan2 lagi...cari aper yang patut...n time ni irsyad pun dh start meragam...maybe dh penat + kenyang + mengantuk kot...mula la perangai yang ntah aper2...yang aku geramnyer bila dier tak nk jalan...aku dokong dier tak nk gak...nk dok bawah..but bila ka bawah...dier siap nk merangkak n meniarap lagi...buat cam kat umah lak...bertambah penat la ibu nyer...so decide beli ape yang raser perlu je n malas dh nk jalan2 lagi..irsyad pun meragam dh lebih dh..

Sampai je umah...mandi n terus lena la dier...so nampaknyer irsyad leh naik train lagi n yang tak bolehnyer adalah kuar ngan irsyad tanpa my hubby...huhuhu

No comments: