Tuesday, August 24, 2010

Ari ni tak nk masak la!!!!!

apsl pagi2 dh pkir tak nk masak ni...sbnrnya ari ni kena buka posa bertemankan irsyad je..coz my husband ader jemputan ngan pekerja2 sitenyer..oleh kerana keadaan tak mengizinkan tak dapat la diriku follow...takpe la ari khamis ni kitorg ader jemputan lagi...arrange by company my husband...dengar2 citer kat kat PJ kot..hotel ape ntah namernyer....

so dh berkira2 nk beli ape ek ntk juadah berbuka ngan irsyad nanti..beli kat pasar ramadhan kat umah je la kot...tak berbaloi nk masak ngan irsyad je..masak ntuk sahur je la

alang2 dh menulis ni....semalam berbuka ngan ape ek...semalam diriku takyah masak kuah pun coz ader org sedekahkan gulai daging kawah...nyum nyum nyum..so smlm aku just tambah lauk ngan goreng ikan bawal, goreng hati ayam (teringin lak)..n aku beli pucuk ubi kayu wat ulam (ni pun teringin gak...rasernya cam lum pernah aku beli kat KL ni)...n aku wat sambal belacan la...bukan main suker my husband makan..n irsyad pun banyak makan ngan kuah daging gulai...nmpak gaya cam kena belajar je gulai tu...

10 comments:

axelida said...

eh chef cuti ari ni eh? selamat menjamu mata kat PaRam tu nanti.. hahaha

Nur Hasyimah Mahasan said...

bab2 kat param ni la yg fail nyer...huhuhu

Iena said...

lauk param x sedap! baik beli mcD! hahhaa

Nur Hasyimah Mahasan said...

ok gak suggestion tu..dh lama tak makan mcd ni...hehehe

angah said...

ye r syim, cam beshh gak McD.. aku dh 2bln x makan :p he3x almaklom br pas bersalin dlm pantang cuti 2bln hr tuuu :)kalo BF x pe kot kan mkn McD ngeh3x

Ilhamny.com said...

smlm hubby linda xde..so, smlm malas nak masak, dan malas nak gi PARAM..yg gulai kawah tu nak simpan tuk sahur hubby, so, berbuka ngan meggi jek...best gak..bkn meggi biasa, tp meggi yg dibuat bersungguh2 siap de sayur, udang kering dan ayam lg..abis, ngan tihah ngan ilham pun terjebak ngan meggi..

Nur Hasyimah Mahasan said...

is; dh boleh dh makn mcd
kak bell; cam best je..but tak brani nk makan coz nant irsyad nk..tak pernah bg lagi irsyad makan maggi ni..huhuhu

Ilhamny.com said...

is, BF mkn pe pon xpe..cuma kalau leh elakkan kafein, minuman bergas.. mknan yg berangin elakkan jgak sbb bby kecik lg, takut perut kembong..yg lain boleh jek...

errr, leh plak meyibuk tlg jwpkan tuk syim..hehehe

Nur Hasyimah Mahasan said...

tul2..makan je bila dh boleh ni...hehehe

Suliana said...

sedap la gulai kawah semalam.sape buat tu? su amik yg lemak2 tetel tu, slurrpp. :-) belajar tau, pastu kasi resepi kat blog..