Tuesday, August 24, 2010

Irsyad Dah 2 Tahun

Alhamdulillah bersyukur pada Allah kerana dipanjangkan umur anakku...n ari ni genapla usia 2 tahun buat Muhammad Irsyad Nazmi Bin Mohd Asri...moga irsyad sentiasa shat, sentiasa dilindungi, dijauhkan dari segala kecelakaan dan segalanya adalah yang terbaik buat irsyad...ibu n abah sangat menyayangimu...

Sedikit Imbasan....4 hari yg lepas (20/8) satu pengalaman yang takkan pernah ibu lupakan...pengalaman pertama dalam sejarah hidup ibu selama 28 tahun....iaitu anak ibu terpaksa dibawa ke hospital gara2 kelasakannya sendiri...n akibatnya kena la 3 jahitan di kepala...tapi smpi ke hari ini tak serik pun ibu tgk...still suka wat aksi ultramannya, aksi panjat memanjat...if marah n tak dapat merajuk sakan la...

sepanjang usia 2 tahun ni..Alhamdulillah irsyad dh boleh kenal macam2...n dh pandai mintak macam2 dah...yg pasti permintaannya kena dipenuhi..if ape yg dimintak tak ade terpaksa la kelentong skit...sometime termakan pujuk rayu but sometime meraung je la...hehehe

Petang semalam pas ambik umah ngasuh...sibuk2 on tv n tekan2 remote coz nk cari channel astro ceria...smbil cakap 'irsyad nk man' but ibunyer gtau 'man tak main lagi...man main kul 7 la'...terus dier sembamkan muka ke lantai n nangis....so terpaksa  la pujuk cakap baik2 ngan dier...bagi dier vitagen dulu n gtau 'nk tgk man kena tggu abah la kan'...n dier angguk...so dier faham la..if 'man' takde dlm tv ader dalam laptop yg abah bawak g keja...
 
n pagi tadi sambil tukarkan baju...ibu just bertanya 'siapa yang dah 2 tahun'...dengan bangganya irsyad jawab 'angkat angan'..sambil angkat kedua2 tangannya....if dulu bila suruh angkat tangan baru wat..but today dh boleh smbung ayat ibu n abahnyer...

pelbagai karenah yang takkan ibu n abah lupakan sepanjang 2 tahun ni...yang pasti melucukan, n tak kurang gak yang buat ibu geram jer....
ni masa umurnya sehari..fresh dari rahim ibu
ni masa sebulan sudah
ni dah 2 bulan...baru leh meniarap
ni dah boleh merangkak..masa ni dh 9 bulan
ni dah setahun..dh pandai panjat memanjat dh
ni la irsyad sekarang

6 comments:

axelida said...

Hepi 2nd Bestday Irsyad... mwahhh

SiNoMoSa said...

Happy Birthday Irsyad..
Smg Allah sentiasa merahmati Irsyad dan menjadi anak yang soleh dunia dan akhirat..Amin

Nur Hasyimah Mahasan said...

amin..tq aunty axelida n aunty syim..irsyad memng nk jadi anak soleh n ari2 nk itot abah p masjid..tapi ibu tak kasi..huhuhu

Suliana said...

happy 2nd birthday irsyad!! semoga panjang umur, sihat selalu.. comel sentiasa :-) jgn nakal2..

Nur Hasyimah Mahasan said...

tq aunty sue..irsyad memng sentiasa comel...irsyad tak nakal pun..suker2 je..hehehe

angah said...

oh ye la hr ni besdei irsyad yek.. kak is..oopss k.is puloks.. aunty br tingat yg besdei irsyad same ngan annivesary auty lerww.. he3x smpat interframe ni.. hepi besdei yek irsyad.. jadik ank yg soleh yg bangga kan ibu & ayah dunia & akhirat.. cayanggg skettt :-* mmuahhssss