Monday, August 23, 2010

Hujung Minggu Kedua Ramadhan

Seperti last weekend, umahku ramai lagi..but this weekend 2 adik lelaki ku tak datang...bz ngan assignment la, lab la..so yg ader kakak n adik pompuanku...sambil teman irsyad di hari mnggu..smbil nk siapkan popia kitorg la...hehehe..so misi popia dh settle..next week misi wat tart plak..hehehe

Ari ni p jalan2 kat pasar kat umah..tgk ader kepala ikan merah...so tanya my sisters nk ke tak..so terus rembat la..boleh tahan gak harganya..sekilo ikan merah around RM30...but coz teringin punya pasal takpe la..bukan selalu pun kan..so petang tu aku wat gulai kuning...lauk lain akak aku yg wat...udang goreng kunyit n ulam-ulaman la..plus ngan sambal belacan n sambal tempoyak....kuih my sister wat popia goreng..letak isi ketam

Bukan main selera diorg makan..irsyad pun bukan main banyak lagi makan....aku biasa je...sejak hmpir 2 minggu puasa ni memng teringin nk makan macam2..but bila aku dh masak n time buka..just skit je boleh masuk..tak tau nape...selera nk makan je lebih..but bila makan lain plak jadinyer...

So sahur tak perlu wak lauk lain...gulai kepala ikan merah masih ader...suker tgk husband makan sahur bila boleh tambah2 nasi....

Ahad...pagi2 menghadap popia la..settlekan yg maner masih berbaki...petang nk kena p hantar akak n adikku balik umah sewa masing2 lak...masa nk turun tu tiba2 lak takde air kat umah...dh berkira2 if takde air gak memng tak masak la petang ni...terpaksa la beli....pas settle hntr diorg dh kul 4 lebih...so terus p pasar kat tasik permaisuri..ni 1st time aku jejak sepanjang puasa ni...rabun mata n tak tau nk beli ape..last week dh beli nasi kerabu but raser failed lak..kali ni teringin gak nasi kerabu..tgk macm ok...so my husband pun nk gak...n my husband beli gulai kawah..boleh wat sahur...n aku beli ikan pari bakar...

khusyuk mebantu wat popia gak..layan je la
khusyuk melayan ultraman cosmos nyer
 Time bukak posa...kitorng dikunjungi oleh abg iparku yg datang dr kelantan..coz ader meeting esoknyer..sory la abg yer coz nasib kurang baik..adik ipar tak masak la...terpaksa my husband tapaukan gak masa p ambik dier kat train...hehehe...so far nasi kerabu yg kitorg beli cam kureng gak....but irsyad banyak nyer makan...

Untuk sahur aku masak nasik je...coz ikan pari bakar n gulai kawah yg beli petang tu lum makan lagi...kali ni boleh la aku makan skit..coz ader air asam ikan pari tu...n tq 4 my hubby coz tambah lagi nasi sahur kali ni...

No comments: